Kampaň Ježiš je kľúčová postava Vianoc prináša nádej a pozvanie otvoriť srdce

TK KBS, mv, ml; pz | 13. 12. 2025 18:25


Bratislava 14. decembra (TK KBS) V čase, keď mnohí ľudia prežívajú skľúčenosť, zhoršenú náladu, depresiu či všeobecnú skepsu, prichádza medzidenominačná platforma Kresťania v meste (KvM) s adventnou kampaňou „Ježiš je kľúčová postava Vianoc. Odomkni mu svoje srdce.“ Jej cieľom je ponúknuť nádej, pokoj a hlbší zmysel Vianoc v osobnom aj spoločenskom živote.

Kampaň odštartovala 6. decembra 2025 na Slovensku a paralelne aj v Českej republike, kde ju zastrešuje spoločenstvo Brno worship. Hlavným komunikačným priestorom je webová stránka www.klucovapostava.sk a sociálne siete, najmä Instagram. Záujemcovia si na webe môžu stiahnuť grafiky, videá či animované priania určené na zdieľanie v online priestore.

Vianoce ako odpoveď na skľúčenosť

„Kampaň ponúka príležitosť prežiť Vianoce, ktoré nie sú len o plných nákupných košíkoch, ale predovšetkým o hľadaní zmyslu a úľavy od ťažoby, ktorú mnohí v sebe nosia,“ uvádzajú organizátori. Pripomínajú, že hoci sú Vianoce spojené s tradíciami, farbami a stretnutiami, môžu byť aj obdobím smútku, osamelosti či prázdnoty, ak sa človek sústredí len na vonkajší rozmer sviatkov.

Autor myšlienky a spoluorganizátor kampane Martin Štuk zdôrazňuje: „Ježiš z Betlehema nie je len historickou postavou. Prišiel, aby ponúkol riešenie tam, kde si človek sám nevie pomôcť – či už ide o zlú náladu, hlbokú skepsu alebo depresiu, ktorá paralyzuje.“

Riaditeľka KvM Gabriela Mihel dopĺňa: „Vianoce sú pripomienkou, že Boh sa stal človekom. Ježiš je kľúčom, ktorý dokáže odomknúť naše vnútro – zo smútku, depresií, pocitu prázdnoty či straty zmyslu života.“

Spolupráca kresťanských spoločenstiev

Súčasťou kampane sú aj spoločné vianočné bohoslužby a podujatia vo viacerých bratislavských kresťanských zboroch a spoločenstvách, čo je podľa organizátorov dôležitým znakom jednoty a spolupráce, ktorú spoločnosť potrebuje.

Na webe kampane organizátori pripomínajú, že „Boh miluje každého človeka a preto poslal na svet svojho Syna. Vianočné evanjelium je odpoveďou na osamelosť a skľúčenosť moderného človeka.“

Kreatívne spracovanie a biblické posolstvo

Vizuálnu podobu kampane vytvoril Andrej Kmeťo zo štúdia IDEAS & INNOVATIONS. Hudobným motívom je pieseň „Smútok sa v tanec zmení“, ktorej autormi sú Július Slovák a Daniel Launer. Text piesne sa prihovára tým, ktorí hľadajú povzbudenie a pokoj uprostred Adventu.

Biblické posolstvo kampane vychádza z textov proroka Izaiáša (9, 1) a Evanjelia podľa Matúša (1, 23), ktoré hovoria o svetle v temnotách a o Bohu, ktorý je s nami.

Podujatia v rámci kampane

Kampaň bude sprevádzaná viacerými podujatiami, medzi nimi napríklad: evanjelizačné podujatie „Svetlo v tmách“ pri vianočných trhoch na Hlavnom námestí v Bratislave (12. decembra), vianočné koncerty a bohoslužby v zboroch Bratskej jednoty baptistov a špeciálne vianočné bohoslužby.

O organizátorovi

Kresťania v meste (KvM) je medzidenominačná platforma, ktorá spája kresťanské spoločenstvá a iniciatívy s cieľom šíriť kresťanské hodnoty a prinášať pozitívny vplyv do spoločnosti. Partnermi kampane sú viaceré cirkevné a kresťanské organizácie zo Slovenska i Českej republiky.



[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2025