Tisíce detí na Slovensku podporili kampaň DOBROčiny nezištnou službou

TK KBS, jk, ml; pz | 08. 11. 2024 09:18



Foto: Archív DOBROtímu z Liptovských Sliačov

Bratislava 8. novembra (TK KBS) V októbri sa viac ako 2 000 detí zapojilo do kampane DOBROčiny, ktorú organizuje hnutie eRko. Venovali sa nezištnej službe pre svoje miestne komunity. V 91 obciach po celom Slovensku vedúci detských skupín a pedagógovia spolu s deťmi vykonávali rôzne aktivity, ktorými menili svoje okolie na krajšie miesto pre všetkých. Podľa animátorov bolo úžasné sledovať, ako deti prejavovali ochotu a všímavosť pri pomoci druhým. Tento rok sa konal už tretí ročník kampane s heslom „Malé skutky pre viac nádeje.“



Kampaň DOBROčiny ponúkla prihláseným skupinám detí námety na aktivity, záznamník pre zaznamenávanie dobrých skutkov a preukaz pre každého člena DOBROtímu. Táto výbava motivovala deti k aktívnemu zapojeniu sa a pripomínala im záväzok, že chcú pretvoriť svoje okolie. Animátori vyjadrili radosť z toho, že mohli priniesť kúsok nádeje do farností a škôl, pričom mnohé skupiny detí navštívili domovy sociálnych služieb, skrášľovali verejné priestranstvá, pripravovali darčeky a zúčastnili sa na modlitbách za mier.



„Vďaka DOBROčinom prinášame radosť a nádej ľuďom okolo nás a vytvárame si priateľstvá s miestnymi inštitúciami,“ zhodnotili animátori z farnosti Rajec. Mladý Dávid z Hostia dodal: „Každý rok sa na túto kampaň tešíme. Tento rok sme sa modlili, pripravili scénku pre rodičov a kreslili svoje DOBROčiny.“ Koordinátorka kampane Monika Vojtašáková uviedla, že deti sú povzbudzované k tomu, aby boli všímavé a pretvárali svoje okolie na lepšie miesto pre všetkých, čím si budujú vzťah k svojej komunite a učia sa, že každý dobrý skutok má hodnotu.



Na webe erko.sk/doborciny je pre animátorov k dispozícii príručka, online kurz a webinár, ktoré podporujú ich rozvoj v téme participácie a starostlivosti o okolie. Tento rok eRko ponúklo webinár, v ktorom sa animátorky z farnosti Bobrovec podelili o skúsenosti s organizovaním DOBROčinov, čím sa snaží posilniť hodnoty, ktoré deti počas kampane spoznávajú a prežívajú.



TK KBS informoval Juraj Králik




[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024