Modlitbovú kampaň videlo za prvý týždeň viac ako 1,5 milióna ľudí

TK KBS, ze, ml; pz | 02. 03. 2024 08:05



Foto: ČaV, Vojtěch Hlávka

Veľká Británia 2. marca (Zenit) Kampaň arcidiecézy Southwark v Spojenom kráľovstve, ktorá povzbudzuje ľudí k modlitbe, videlo počas prvého týždňa viac ako 1,5 milióna ľudí.



Počas pôstneho obdobia arcidiecéza každý deň zverejňuje na sociálnych sieťach jedno video propagujúce populárne modlitby v Katolíckej cirkvi. Iniciatíva zaznamenala na sociálnych sieťach obrovský úspech. Len na Facebooku si kampaň za týždeň od jej spustenia na Popolcovú stredu pozrelo viac ako 1,5 milióna ľudí. Jej cieľ je jednoduchý: pomôcť ľuďom spojiť sa s Kristom prostredníctvom modlitby a umožniť im tak konať v každodennom živote. Medzi doteraz zverejnené modlitby patrí modlitba kajúcnosti, modlitba svätého Jána z Kríža a Nicejské vyznanie viery.



Arcibiskup Southwarku o tejto aktivite povedal: „Modlitba je pre každého, je to dar od Boha. Ľudia však príliš často kladú medzi seba a Boha bariéry kvôli svojej zaneprázdnenosti a je pre nich ťažké nájsť si chvíľu, aby k nemu pozdvihli svoje srdce a myseľ. Chcem, aby sa ľudia radovali zo zázraku modlitby, a preto ich povzbudzujem, aby sa jej venovali. Kristus nám otvára svoju náruč a naše srdcia sú nepokojné, kým v nej nespočinú. Mimoriadny dosah tejto jednoduchej modlitbovej kampane podčiarkuje, ako veľmi ľudia túžia po kontakte s inými, ktorí sa modlia s nimi.“



Medzi modlitbami zverejnenými v rámci kampane sú aj tie, ktoré tvoria katolícku liturgiu, ako aj modlitby, ktorých autormi sú svätí. Mnohé z nich sú medzi kresťanmi veľmi obľúbené, zatiaľ čo niektoré sú menej známe a ich cieľom je pomôcť ľuďom spojiť sa s Kristom v modlitbe. Kampaň bola úspešná celkom prirodzene a bez reklamy, keďže arcidiecéza Southwark neinvestovala do žiadnej propagácie. Najobľúbenejšou modlitbou sa zatiaľ stalo Nicejské vyznanie viery (510 000 zobrazení), tesne nasledované modlitbou pripisovanou svätému Piovi (491 000 zobrazení).



Iniciatíva arcidiecézy Southwark #GivePrayerAGo prebieha na podporu Roka modlitby, ktorý vyhlásil pápež František pred nadchádzajúcim Jubileom v roku 2025. Jubileum v Katolíckej cirkvi je osobitný rok odpustenia a zmierenia, ktorý sa koná každých 25 rokov. Kampaň modlitebných videí je jednou zo súčastí širšej iniciatívy, ktorá bude upozorňovať aj na spôsoby obohatenia modlitbového života vrátane príspevkov o adorácii Najsvätejšej sviatosti, čo je pobožná modlitba Eucharistie, ako aj povzbudenie detí a rodín k modlitbe ruženca.



Pod vedením arcibiskupa Johna Wilsona sa arcidiecéza Southwark, ktorá zahŕňa južný Londýn a Kent v Anglicku, pevne zameriava na evanjelizáciu a vedenie ľudí ku Kristovi. Vplyv je hlboký, pretože čoraz viac ľudí prechádza obradom kresťanskej iniciácie dospelých, teda procesom, ktorým sa dospelý človek stáva katolíkom. Od pandémie sa opäť zvýšili aj štatistiky svätých omší. Tento nový prístup online evanjelizácie sa snaží nadviazať na už úspešné a rozmanité úsilie arcidiecézy viesť ľudí ku Kristovi. Modlitebná video kampaň bude pokračovať počas celého pôstu a skončí sa na Veľkonočnú nedeľu. Môžete si ju pozrieť na všetkých kanáloch sociálnych médií arcidiecézy vrátane Facebooku, Instagramu a YouTube, ako aj na jej webovej stránke. Kampaň Give Prayer a Go je dostupná tu: www.rcsouthwark.co.uk/faith/giveprayerago/ a obsahuje odkaz na všetky doteraz zverejnené videá na YouTube.



Zdroj: Zenit




[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024