Taliansky grafológ analyzuje rukopis pápežov dvadsiateho storočia

TK KBS, VaticanNews, rb, ml; pz | 23. 02. 2024 12:41



Taliansko 23. februára (VaticanNews) Talianska psychologička Lidia Fogarolo interpretuje osobnosti pápežov od Leva XIII. po Jána Pavla II. prostredníctvom grafológie, disciplíny, ktorú v Taliansku založil františkán Girolamo Moretti. Jej kniha vyšla vo vydavateľstve Graphe.it v Perugii.



V deň, keď Cirkev slávila Petrov stolec a pripomínala si poslanie učiteľa a pastiera, ktoré Ježiš zveril Petrovi, kniha pripomína pápežov podľa osobitného kľúča – ich rukopisu. „Nesmieme však zabúdať na historický kontext, v ktorom žili, a na výzvy, ktorým musela Cirkev čeliť v 20. storočí, teda v storočí, o ktorom hovoríme,“ vysvetlila pre Vatican News autorka knihy Lidia Fogarolo, psychologička a odborníčka na grafológiu. Jej knihu Písmo v dejinách (Writing History) – Pohľad na pápežov 20. storočia prostredníctvom ich rukopisu vydalo vydavateľstvo Graphe.it.



Tí, ktorí píšu v dejinách, a tí, ktorí píšu dejiny



Pri analýze rukopisu jednotlivých pápežov je okrem historického a geografického kontextu, v ktorom žili, potrebné vziať do úvahy aj skutočnosť, že ak každý z nás píše svoje dejiny chápané ako každodenný život, pápeži patria medzi osobnosti, ktoré píšu Dejiny s veľkým D: „V tejto knihe som sa však sústredila na analýzu súkromných dokumentov, aby som vyzdvihla skutočnú osobnosť týchto mužov. Vo svojich súkromných spisoch boli najslobodnejší, pretože boli mimo svojej úlohy,“ vysvetľuje Fogarol. „Ak skúmame oficiálne rukopisné dokumenty, napríklad encykliky, obraz sa mení.“



Grafologický príbeh, ktorý sa začína Piusom IX.



Takto sa vynára napríklad utrpenie Leva XIII. tvárou v tvár vznikajúcim sociálnym problémom (bol prvým pápežom, ktorý položil základy sociálnej náuky Cirkvi), ale aj utrpenie Pia XII, ktorý musel čeliť jednej z najkrvavejších vojen vôbec a postavil „kríž proti hákovému krížu,“ ale aj charizmatická a žiarivá osobnosť Jána Pavla II, ktorý mal na ľudí veľmi silný emocionálny vplyv. „Pomocou grafológie nemôžeme povedať, či to, čo pápeži napísali predtým, ako sa stali pápežmi, nám môže pomôcť pochopiť, aké bude ich magistérium neskôr, pretože je tu príliš veľa premenných,“ zdôrazňuje Dr. Fogarol, „ale určite môžeme u každého z pápežov rozoznať črty silnej originality a často aj veľké zmeny pred a po ich nástupe na pápežský stolec.“ Talianska vedkyňa, hoci uvažuje o pápežoch 20. storočia, začína svoju analýzu Piusom IX: „Tohto pápeža nemožno prehliadnuť, pretože práve s ním Cirkev stratila svoju svetskú moc a Rím a od neho sa začínajú jej moderné dejiny; z rukopisu Pia IX. vychádza počiatočný šok, z ktorého sa dokázal spamätať a znovu povstať ako duchovný vodca a otec dnešnej Cirkvi.“



Girolamo Moretti, františkán a zakladateľ talianskej grafológie



Girolamo Moretti, františkánsky páter, sa považuje za zakladateľa talianskej grafológie, ktorého grafologická metóda sa od zahraničných prístupov líši tým, že do centra analýzy kladie človeka prostredníctvom intuície: rukopis sa v skutočnosti stáva priamym vyjadrením osobnosti, rovnako ako iné neverbálne formy, ako je chôdza, hlas a gestá. „Otca Morettiho som objavil náhodou,“ uzatvára psychológ Fogarol, „pretože vydavateľ jeho prác, padovské vydavateľstvo Messaggero, sídli v mojom rodnom meste. Začal som teda študovať jeho spisy, nadchol som sa pre ne a stal som sa žiakom jedného z jeho žiakov, otca Giovanniho Luisettiho.“



Roberta Barbi – VaticanNews




[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024