Prorektor Trnavskej univerzity Miloš Lichner SJ považuje text encykliky za pochopiteľný. “Každý pápež má vlastný slovník. Prístupnosť však neznamená ľahké čítanie. Aj Kristove blahoslavenstvá sú jednoduché a napriek tomu veľmi hlboké. V texte vidno líniu posolstva predchádzajúcich dvoch encyklík,” zdôraznil.
Názov encykliky hovorí o jej cieľoch podľa Martina Kramaru za všetko. Pripomenul, že Fratelli tutti, znamená po slovensky Všetci bratia. Je to oslovenie, ktorým sa František Assiský obracal na bratov a sestry. “Fratelli znamená v taliančine nielen bratia, ale súrodenci, teda patríme do jednej rodiny. Nejde tu len o rodinu kresťanskú, ale rodinu so všetkými ľuďmi na svete, čo pápež viackrát zdôrazňuje,” povedal Kramara.
Svätý Otec v úvode encykliky si podľa Miloša Lichnera uvedomuje aká je situácia vo svete, ktorú jasne a trefne pomenuváva. Popisuje veci, ktoré sú boľavé, trápia ho a bol by rád, keby sa zmenili. “Názov encykliky môžeme vysvetliť viacerými spôsobmi. Pápež prijal po zvolení nielen meno Františka z Assisi, ale aj jeho vízie. Svätý František sa zriekol pri konverzii všetkého svetského, aby si obliekol Krista a toto je aj snaha Svätého Otca, aby sa Cirkev zriekala svetského a žila plná Krista,” povedal. Zároveň pripomenul víziu svätého Františka, keď sa mu zjavil Kristus a žiadal ho, aby mu opravil kostol. “Kostol to je murovaný dom, ale aj duchovné spoločenstvo. Encyklika vychádza z týchto vecí, ktoré našiel Svätý Otec u Františka Assiského. To vkladá do encykliky,” dodal Miloš Lichner s tým, že Svätý Otec nebuduje na zelenej lúke, ale vychádza z bohatstva katolíckej tradície.