Kňaz Igor Hanko, šéfredaktor Katolíckych novín, vnímal v uplynulých týždňoch dopyt zo strany čitateľov po rôznych témach zo života cirkvi v krízovom stave. „Tu nemáme problémy, pretože každá situácia prináša nové výzvy, nové ponuky. Sami čitatelia nám dávajú množstvo otázok, dávajú nám tipy, snažíme sa prinášať taktiež nové životné príbehy bežných ľudí. Vďaka aj takýmto situáciám máme oveľa bohatšie témy a vlastne samotné žiadosti čitateľov nám pomáhajú im vyjsť v ústrety," uviedol.
Kňaz Jozef Kováčik, programový riaditeľ televízie Lux v diskusii pripomenul potrebu takpovediac odvyknúť si od online kresťanstva, ak sa situácia vracia do normálu. „Svätý Otec to veľmi pekne, trefne nazval, že pomôcť ľuďom vyviesť ich z virtuálneho tunela. Totiž my sme v špeciálnej osobitnej réžii alebo v takom špeciálnom čase, ale my veríme, že pominie a bola by chyba, ak by sme týchto ľudí viedli v návykoch, ktoré patria do špeciálnej doby, ale nie do tej prirodzenej," povedal Kováčik.
Ako vysvetlil Martin Šajgalík, programový riaditeľ Rádia Lumen, postavenie katolíckych médií v čase krízy i mimo nej je vždy závislé od podpory ich priaznivcov. „Bez poslucháčov by tu nebolo rádio v dvoch významoch. Bez poslucháčov pokiaľ by nebol záujem o túto službu a pokiaľ by ho nikto nepočúval a zároveň toto je spätná väzba pre nás, že pokiaľ poslucháči chcú rádio a vedia, že bez nich by tu nebolo, tak ho podporia a tým pádom zabezpečia, že ho budú môcť počúvať aj v budúcnosti," uviedol.
Kompletnú diskusiu Zaostrené o úlohe katolíckych médií v krízovom čase a v súčasných dňoch je možné nájsť v archíve na lumen.sk.
-
Zdroj: Rádio LUMEN / Ivo Novák