Hadjadj, ktorý vychováva osem detí, neváhal vysloviť túto svoju hypotézu v rozhovore pre týždenník Famille Chrétienne, ktorý na začiatku Adventu oslovil sériu spisovateľov s otázkou, kde dnes hľadať úbohu stajnu, v ktorej prišiel na svet Boží syn.
V nadväznosti na svoje židovské korene francúzsky filozof pripomína, že Biblia užíva rovnaký výraz pre označenie Noemovej archy a košíka, v ktorom sa zachránil malý Mojžiš. Archa zachraňuje pred smrťou, tak ako bol Ježiš zachránený pri vraždení neviniatok. Fabrice Hadjadj hovorí o svojej nedávnej návšteve v lyonskej komunite Archa, kde sa stretol s ľuďmi s Downovým syndrómom.
Rozhovor s nimi pripomína skúsenosť Troch kráľov, ktorí po stretnutí s Ježišom museli zmeniť plány a vydať sa inou cestou. Zverenci Archy nás vytrhávajú zo schém, že poznáme cesty. Okrem toho v dôsledku svojho postihnutia si bez ohľadu na svoj vek zachovávajú detskú nevinnosť. Ak vezmene vážne Ježišove slova, že kto chce vojsť do Nebeského kráľovstva, musí byť ako dieťa, tak o nich je možné povedať, že sú deťmi dvojnásobne, dodáva Hadjadj.
Prítomnosť týchto ľudí je poburujúci pre ľudí našej doby, pokúšané sľuby transhumanizmu a všeobecnej technologizácie. V neustálej honbe za efektívnosťou sa však vytráca obyčajná radosť z bytia. Ježiš s Downovým syndrónom by nepasoval do tejto logiky výkonnosti. Bol by však svedectvom krásy bytia. Stretnutie s takýmto človekom je oslobodzujúcou skúsenosťou, hovorí francúzsky filozof Fabrice Hadjadj.