Ministerka školstva M. Lubyová diskutovala s vedením PF KU o reformách

TK KBS, TASR; ml | 10. 04. 2018 20:00



Ružomberok 10. apríla (TK KBS/TASR) Pretavenie poznatkov a skúseností pedagógov z praxe do reformného procesu školstva bolo témou utorkového rokovania ministerky školstva, vedy, výskumu a športu Martiny Lubyovej s vedením Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity (PF KU) v Ružomberku. „Konkrétne išlo o zákon o kvalite vo vysokom školstve, ktorý na budúci týždeň predkladáme na legislatívnu radu vlády a novelu zákona o vysokých školách," priblížila Lubyová.

Hovorilo sa tiež o ďalších poznatkoch z praxe, napríklad o skvalitnení prípravy pedagógov na vysokých školách na Slovensku. „Tiež sme sa rozprávali o niektorých problémoch vysokého školstva ako je rozdelenie prostriedkov v rámci komisií, grantových schém a prístupnosť týchto prostriedkov, konkrétne pre pedagogické fakulty," doplnila ministerka.

Ruzomberok, ministerka skolstva

Zo strany pracovníkov fakulty zaznel podľa Lubyovej podnet, aby sa oddelilo hodnotenie vedeckej a pedagogickej činnosti. Pedagogické fakulty totiž často vnímajú ako hendikep, že sú nútené aj do vedeckej činnosti, pričom by sa chceli špecializovať hlavne na učiteľstvo.

Dekana PF KU v Ružomberku Petra Kršku zaujímalo, ako bude smerovaná reforma a aký postoj zastáva ministerstvo školstva k pedagogickým fakultám, ktoré majú v prvom rade vzdelávať kvalitných učiteľov. „Keď sa študentom chceme venovať v otázke pedagogického pôsobenia, zostáva nám na to minimum priestoru. Kritériá sú nastavené tak, že pedagógov pasujú skôr do úloh vedecko-výskumných pracovníkov," podotkol Krška s tým, že pedagógovia by chceli viac pracovať so študentmi a fakulta by mala byť hodnotená na základe kvality absolventa (Zdroj: TASR).



[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024