Náramok kampane eRka Vypni telku, zapni seba! nosilo desaťtisíc detí

TK KBS, jrk; ml | 05. 06. 2017 18:32



Bratislava 5. júna (TK KBS) Do 17. ročníka kampane Vypni telku, zapni seba!, ktorá prebiehala od 29. mája do 4. júna 2017, sa zapojilo 4 500 detí zo 127 obcí z celého Slovenska. Počas týchto dní pripravilo pre nich zážitkový program 870 dobrovoľníkov. Animátori a učitelia viedli deti počas týždňa k osobným vzťahom na úkor sledovania televízie, hrania počítačových hier a zábavy na internete. Sprevádzalo ich pri tom heslo VIAC priateľstva, viac RADOSTI.

eRko rozdalo účastníkom tohtoročného projektu viac ako desaťtisíc farebných náramkov. Každý účastník dostal jeden náramok navyše. Ten bol určený ako výzva pre priateľa. Deti pozývali takýmto spôsobom svojich rovesníkov k aktívnemu prežívaniu voľného času. Do kampane sa okrem 92 skupín z radov členov eRka, zapojilo aj 110 učiteľov z 20 škôl. Inšpirovali sa metodickým materiálom z webovej stránky kampane www.erko.sk/vtzs. Už tradične sa do akcie zapájajú rodiny, ktoré si založili bývalí aktívni členovia eRka.

Motivačná myšlienka VIAC priateľstva, viac RADOSTI bola pre účastníkov rozpracovaná na jednotlivé tematické dni: Pondelok: Priateľstvo rastie, keď sa počúvame a rozprávame; Utorok: Priateľstvo rastie, keď držíme spolu; Streda: Priateľstvo rastie, keď sme k sebe štedrí; Štvrtok: Priateľstvo rastie, keď spolu trávime viac času; Piatok: Priateľstvo rastie, keď sa za seba modlíme a Víkend: Deň radosti. Deti dostali od svojich animátorov leták s názvom Recept priateľstva. Každý večer sa mohli vďaka tomu zamyslieť nad jednou hodnotou priateľstva a porozprávať sa o nej so svojimi rodičmi.

eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí je občianske združenie, ktoré vzniklo v roku 1990. Jeho cieľom je pomáhať pri výchove a neformálnom vzdelávaní detí a mladých ľudí na zrelé kresťanské osobnosti podieľajúce sa na rozvoji spoločnosti, v ktorej žijú.

TK KBS informoval Juraj Králik



[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024