Umelkyňa študovala na VŠVU pôvodne sochárstvo v triede národného umelca prof. Rudolfa Pribiša. Ďalšie rozmery svojho talentu rozvinula postupne v triedach osobností slovenského výtvarného umenia – prof. Jána Čemického a prof. Jána Želibského. Pedagogický i umelecký rozlet umelkyne zabrzdila normalizácia. V previerkových pohovoroch nezaprela vieru a tak si zvolila akad. mal. Eva Grešáková radšej povolanie označované ako slobodné povolanie.
Dielom Faetón, akryl, akoby vrcholilo prvé tvorivé obdobie, v ktorom nachádzame námety z rodného mesta jej otca, z Bardejova, rodinné námety, námety z prírody. Používa rozmanité výrazové maliarske prostriedky. Od polovice 70. rokov sa čoraz nástojčivejšie prejavuje spomínanou olejomaľbou na zamate. To umelkyňu vôbec neobmedzuje vo výbere námetov a ani neopúšťa iné výtvarné techniky.
Závažnou oblasťou vyjadrovania umelkyne sa stali duchovné námety. Pašiový okruh, stvárnenie madon. Osobitné miesto v tejto tematike patrí monumentálnemu dielu Krížová cesta (1990), dar Jánovi Pavlovi II. prostredníctvom KBS pri jeho prvej návšteve Slovenska. Výstavu dopĺňajú aj informačné panely o rode Grešákových, v ktorom výtvarné umenie sa prejavilo už v živote starého otca Pavla Grešáka. Hudobný príspevok do vernisáži priniesli žiaci a pedagógovia Cirkevnej ZUŠ v Poprade pod vedením organistu Mgr. Petra Čapóa, zástupcu riaditeľa školy.
TK KBS informovala Silvia Fecsková