Profesorka E. Marinelli: Ateisti majú s Turínskym plátnom problém

TK KBS, RV; ml | 20. 07. 2018 09:07



Rím 20. júla (RV) Senzačnej správe o falošných škvrnách na Turínskom plátne chýba vedecká opora. Podľa profesorky Emanuely Marinelli sú niektoré výskumy ideologicky motivované. Tvrdenie liverpoolského tímu súdneho lekárstva uvádza slabé argumenty, založené iba na simulácii a nie na analýze jednotlivých škvŕn, hovorí talianska znalkyňa Turínskeho plátna.

Katolíci nemajú s Turínskym plátnom problémy. Keby sa ukázalo, že je falošné, ich vieru to nezmení. Problém s touto relikviou majú naopak neveriaci a zástancovia ateizmu. Ak je totiž autentické, je ťažké spochybniť pravdivosť historických udalostí ohľadom Ježiša z Nazareta vrátane Jeho zmŕtvychvstania. Odkazom na tento výrok kardinála Biffiho komentovala prof. Emanuela Marinelli ďalšiu senzáciu okolo Turínskeho plátna.

Jedine tak podľa nej možno vysvetliť dôveryhodnosť a otvorenosť niektorých kruhov pre všetko, čo by mohlo spochybniť autenticitu tejto relikvie. Ako zdôrazňuje, v pondelok predstavené dôkazy liverpoolských odborníkov na súdne lekárstvo sú veľmi slabé. Tvrdia totiž len to, že na plátne je príliš veľa krvavých stôp.

Na základe simulácie prevedenej na manekýnovi konštatujú, že niektoré sú na správnom mieste a iné nie. Z toho nakoniec usudzujú, že museli byť domaľované. Profesorka Marinelli v rozhovore pre Vatikánsky rozhlas naviac dodáva, že výsledky týchto bádaní dobré pozná, pretože jej boli predstavené už pred štyrmi rokmi. Až teraz však došlo k ich publikácii.

"Príkladom je - podľa ich mienky - škvrna odpovedajúca rane v Ježišovom boku. Veľká krvavá škvrna na mieste, kde bol Ježiš prebodnutý kópiou. Čo urobili liverpoolskí bádatelia? Nevšímajú si významné výskumy, ktoré boli urobené pred 40 rokmi, kedy sa robili experimenty na ľudských telách, ktoré - podobne ako Ježiš - podľahli infarktu. Nie, oni si vezmú plastového manekýna, takého, akého poznáme z obchodov oblečenia, na odmretú kožu nasadia hubku s krvou a sledujú, ako sa krv šíri po boku manekýna.

Tvrdia, že sa krv rozpíja inak ako na plátne a z toho vyvodzujú záver o falošnosti plátna. To predsa nemôžu myslieť vážne. To nie je seriózny vedecký výskum. Fotografie s manekýnom sú len na smiech."

Profesorka Marinelli podotýka, že úsilie spochybniť autentickosť Turínskeho plátna trva už niekoľko desaťročí. Investujú sa do neho veľké peniaze. Veľmi škandálny je tiež spôsob, akým bolo prevedené datovanie radiokarbónovou metódou. Neboli totiž splnené základné kritériá archeologického výskumu a vzorka bolo odobraná z miesta, ktoré bolo najviac vystavené kontaktu s vnútorným svetom, čo - ako je zrejmé - môže výsledky bádania ovplyvniť.



[naspat]


(C) TK KBS 2003 - 2024